Última actualització 1/28/2011

Terrassa inaugura la nova Oficina de Mobilitat

El passat 23 de desembre l’alcalde de Terrassa, el Sr. Pere Navarro va inaugurar la nova Oficina de Mobilitat de Terrassa. En l’acte d’inauguració també hi van assistir la regidora de Mobilitat, Lluïsa Melgares; el gerent de Transport Municipals d’Egara (TMESA), Guillermo Ríos, i representants de Grupo AVANZA, de l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), de l’Associació del Transport Metropolità (ATM) i de la Taula de la Mobilitat.

L’Oficina de Mobilitat de Terrassa es troba situada al carrer Iscle Soler, 9 un espai cèntric de la vila, proper a la Rambla d’Egara. L’horari d’atenció al públic és de dilluns a divendres de 8.30 a 13.30 h. i de 15.30 a 18.00 h.

Funcions de l’Oficina de Mobilitat de Terrassa

L’objeciu principal de l’Oficina de Mobilitat és poder informar als ciutadans sobre totes les possibilitats de mobilitat que existeixen a Terrassa i, també, recollir les queixes o suggeriments de la ciutadania.
De moment, l’Oficina de Mobilitat ofereix, bàsicament, informació sobre el servei de transport públic, però es preveu que a mig termini l’Oficina vagi incrementant les seves funcions per a esdevenir el centre gestor de la mobilitat a Terrassa.

Així, entre les funcions actuals i les previstes en el futur l’Oficina de Mobilitat podrà:

La promoció del transport públic a Terrassa

L’iniciativa de l’Oficina de Mobilitat de Terrassa s’emmarca en la línia estratègica de la ciutat de promoure els modes de transport sostenibles i, en concret, el transport públic.

Pel que fa al transport urbà de viatgers, el servei ha anat incrementant tant l’oferta com el nombre de viatgers en els darrers anys.

Any Milions de viatges
1995 8,4
1996 8,3
1997 8,5
1998 8,6
1999 8,7
2000 8,7
2001 9,1
2002 9,3
2003 10,1
2004 10,4
2005 10,3
2006 10,6
2007 11
2008 11,3
2009 11,6

A més a més, la construcció actual de la prolongació de la línia de Ferrocarrils de la Generallitat de Catalunya, des de Terrassa Rambla fins a Can Roca contribuirà notablement a aquest millora de la xarxa, facilitant als ciutadans que viuen al corredor de la línia S1 de FGC desplaçar-se fins al nou intercanviador de l’estació del nord, i arribar a destinacions que ofereix la línia de R4 de Renfe (Sabadell, Barberà, Cerdanyola, Montcada i diverses destinacions al nord de la ciutat de Barcelona, i també en direcció Manresa) i a l’inrevés.

La viabilitat de les Oficines de Mobilitat

L’Oficina de Mobilitat de Terrassa ha estat una realitat gràcies, en part, a un estudi impulsat per l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) on es va van analitzar 11 oficines de mobilitat europees de 6 països diferents i es va valorar la viabilitat d’aquests tipus de serveis a les ciutats de l’àmbit AMTU.

De l’estudi de l’AMTU se’n deriven algunes aportacions interessants com per exemple:

La posada en funcionament de l’Oficina de mobilitat de Terrassa permetrà veure la viabilitat i la incidència que té sobre la informació als usuaris del transport públic i pot actuar com a motor per a la implantació de futures oficines de mobilitat en municipis importants de l’àmbit AMTU.

Vídeos:

Informació associada: