Última actualització 10/21/2010

Rubí posa en funcionament un sistema de càmeres per a controlar l’accés a la zona de vianants

El control d’accés a la zona de vianants es realitzarà mitjançant 12 càmares situades en sis punts

El cost del sistema ha estat de 132.760,86 euros

Des de que l’any 2008 va entrar en funcionament l’lla de vianants del Carrer Barcelona de Rubí, que la ciutat compta amb cinc zones de vianants:

Per tal millorar el control d’accés a aquestes zones de vianants i evitar que hi circulin vehicles sense autorització l’Ajuntament de Rubí ha inaugurat un sistema d’identificació de vehicles autoritzats a circular per aquestes zones.

Zona de vianants del carrer Barcelona a Rubí

Per tal de facilitar la identificació dels vehicles autoritzats el consistori ha facilitat a tots els propietaris de vehicles autoritzats un distintiu que cal que s’enganxi a un punt visible del parabrises davanter. Cada zona de vianants s’identifica per un color, així els vehicles autoritzats a entrar, per exemple, a la zona 1, no ho podran fer a la resta de zones de vianants.

Pel que fa als vehicles que realitzen el repartiment de mercaderies, aquests també s’han hagut de registrar prèviament per tal de poder circular dins de les zones de vianants, sempre dins dels horaris permesos, és a dir entre les 7.30 a 10.30 h i de 14 a 16.30 h; i dissabtes no festius, de 7.30 a 10.30 h.

Per últim, per tal de controlar el pas de vehicles no autoritzats s’han instal•lat un total de 12 càmares de videovigilància en sis punts de la ciutat. En cada punt hi ha dues càmares instal•lades, una de fixa que permet identificar les matrícules i una segona càmara mòbil que permet controlar el trànsit a la zona de vianants.

Aquestes càmares tindran diverses funcions. Per exemple,  els vehicles de repartiment que no s’hagin registrat prèviament també podran entrar a la zona de vianants dins de l’horari establert, però seran controlats amb el sistema de videovigilància i multats si no realitzen cap operació de càrrega i descàrrega un cop dins de la zona de vianants. Per la resta de vehicles no autoritzats que accedeixin a la zona de vianants, les imatges de les matrícules seran enviades a la Policia Local per tal de procedir a la sanció corresponent.

El cost total del sistema de control d’accés a les zones de vianants ha estat de 132.760,86 euros i s’ha finançat mitjançat el Fons Estatal per a l’Ocupació i la Sostenibilitat Local.

Altres exemples a Sant Cugat i Barcelona

Les restriccions del trànsit rodat als carrers és sempre una decisió polèmica i que crea divisió d’opinions entre els ciutadans. Per això l’aposta de Rubí pel tancament de la illa de vianants i la implantació d’un sistema de videovigilància és una aposta valenta i que s’ha hagut de realitzar amb una important campanya informativa al darrera.  Tot i això, el cas de Rubí no és l’únic i l’experiència, per exemple, de la ciutat veïna de Sant Cugat, on ja fa algun anys que funciona un sistema de pilones pel control de l’accés dels vehicles al centre de la vila, ha servit per encoratjar l’Ajuntament a tirar endavant el projecte.

També a la ciutat de Barcelona es va posar en funcionament, el passat novembre de 2009 un sistema de control dels semàfors mitjançant càmares de videovigilància per tal de detectar i sancionar els conductors que passaven el semàfor en vermell. Les càmares des van instal•lar en els punts més conflictius de la ciutat pel que fa a la seguretat viària, per tal d’intentar reduir el nombre d’accident de trànsit en aquests punts.

Per més informació: