Última actualització 5/28/2010

Malgrat de Mar estrena el nou elevador del Castell

El passat 23 de maig es va inaugurar l'elevador del Castell que uneix el barri del Castell amb el centre urbà de Malgrat de Mar. Aquest és un dels projectes inclosos en el Projecte d'Intervenció Integral del Barri del Castell subvencionat amb la Llei de Barris, i que financen a mitges l'Ajuntament de Malgrat de Mar i la Generalitat de Catalunya. L’acte d’inauguració va comptar amb la presència del Conseller de Política Territorial i Obres Públiques, el Sr. Manel Nadal i l’alcaldessa de Malgrat de Mar, la Sra. Conxita Campoy.

El barri del Castell de Malgrat de Mar es va formar entre els anys 50 i 70 fruit de l’onada migratòria que van experimentar la majoria de pobles de Catalunya. El barri va créixer de forma desordenada i amb habitatges d’autoconstrucció fet que fa provocar una mancança de serveis i equipaments. Durant els anys 80 i 90 es va fer un esforç important per dotar al barri dels serveis bàsics com les xarxes de serveis i la pavimentació de carrers, però malgrat això, encara avui la divisió física i social del barri del Castell és força accentuada.

El nou elevador del Castell té com a principal objectiu la millora de l’accessibilitat i les connexions entre el barri del Castell i el centre urbà de Malgrat de Mar, aspecte clau que ha de permetre superar la fractura espacial i social que caracteritza les relacions entre el barri i el municipi.

L'ascensor recorre 45 metres en poc més d'un minut i mig, té una capacitat per a 15 persones i salva un desnivell de 25 metres. L’obra s’ha realitzat en 7 mesos i ha costat 1,2 M€.

A part de l’elevador del Castell, també s’han previst d’altres actuacions per tal de millorar la dotació de serveis i equipaments del barri. A nivell urbanístic s’han realitzat diverses actuacions de millora dels paviments, instal•lació de baranes en els carrers amb escales o la reurbanització i enjardinament d’alguns espais públics. A nivell d’equipaments socials, l’actuació més destacada és la futura construcció d’un nou centre cívic pel barri.

Elevador de Malgrat de Mar
Elevador del Castell a Malgrat de Mar