Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 4/22/2010

Millores de mobilitat pel Maresme

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques i el Consell Comarcal del Maresme signen un acord que recull les bases per a desenvolupar totes les infraestructures i serveis de millora de la mobilitat a la comarca.

La comarca del Maresme, degut a la seva peculiar estructura geogràfica, té una distribució de les xarxes de mobilitat longitudinal, que recorren la comarca d'un extrem a l'altre. Així, la mobilitat de la comarca s'estructura, bàsicament, per l’autopista C-32, la carretera N-II, l’autopista C-60 i la línia ferroviària que travessa la comarca per la costa, així com nombroses carreteres locals que fan el trajecte entre la serralada pre-litoral i la costa.

Aquesta estructura ha provocat que el desenvolupament d’Infraestructures del transport  hagi originat un conjunt de perjudicis per la comarca. Per una banda,  la carretera N-II i la línia ferroviària són una forta barrera per als municipis de la costa, ocasionant problemes de seguretat viària i urbanístics. Per altra banda, l’autopista C-32, única opció per a la mobilitat de llarga distància de la comarca, implica que els ciutadans del Maresme hagin de pagar un peatge “obligatori” per als seus desplaçaments en vehicle privat.

Per tal de millorar la mobilitat de la comarca, aquest mes d'abril el Consell Comarcal del Maresme i  el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya han signat un acord que recull les diferents actuacions en infraestructures del transport i serveis de transport públic previstes per la comarca. Algunes d'aquestes actuacions són el resultats d'acords anteriors com per exemple l'acord signat el passat desembre de 2009 pel qual s'aprovaba el traspàs del tram de la N-II pel seu pas pel Maresme a la Generalitat i la construcció d'un vial gratuït alternatiu a aquesta via.

Les actuacions que s’emmarquen en aquest acord, i que són el resultat de diversos acords previs entre les diferents administracions públiques, proposen solucions al conjunt de problemàtiques exposades.

Les actuacions previstes dins l’acord són les següents:

Xarxa viària

 

Peatges

La política tarifària aplicable als peatges s’està reformulant, si en el seu dia van ser la principal font per al finançament de noves infraestructures viàries, avui, els peatges també serveixen per a regular la mobilitat, bonificant a determinats col•lectius i vehicles.

Seguint aquesta política tarifària s’aplicaran bonificacions al peatge de Vilassar de Dalt als viatges amb origen i destí dins la comarca i també, als vehicles  menys contaminants i als d’alta ocupació.

El programa de descomptes s’iniciarà a finals de l’any 2010.

També es preveuen altres bonificacions específiques per a la mobilitat intracomarcal a l’Alt Maresme, on s’hi troben els peatges d’Arenys de Munt i Santa Susanna.

Xarxa ferroviària

 

Transport públic en bus

Infraestructures


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal