Última actualització 8/30/2010

Els municipis impulsen la implantació del vehicle elèctric

Rubí, Sant Cugat, Sabadell, Barberà del Vallès són alguns exemples de municipis que ja han implantat vehicles elèctrics a la seva flota municipal o que han impulsat punts de càrrega de vehicles.

El vehicle elèctric ja no és una possibilitat, és una realitat. Diferents projectes a escala europea, estatal i municipal s'han marcat com a fita la progressiva implantació del vehicle elèctric, i en aquest procés, les administracions locals en són pioneres.

El Govern de l’Estat s’ha marcat com una prioritat la progressiva implantació del vehicle elèctric, així, segons els projecte MOVELE l’any 2010 es preveu que  hi hagi a Espanya 500 punts de recàrrega i uns 2.000 vehicles elèctrics. En un termini més llunyà, el Plan de Ahorro i Eficiencia Energética, preveu que l’any 2014 ja siguin un milió els vehicles elèctrics circulant per Espanya.

Fins que l’ús del vehicle elèctric no es popularitzi entre els consumidors, els ajuntaments tenen el paper d’incentivar i desenvolupar projectes que facilitin, tant l’implantació de les infraestructures necessàries com punts de càrrega públics, així com afavorir la comercialització de vehicles elèctrics.

Recursos per als municipis:

Aquest projecte de l’IDAE facilita la implantació de l’infraestructura necessària de recàrrega de vehicles elèctrics amb les següents ajudes:

1)    2.000 € per punt de recàrrega a la via pública
2)    1.000 € per punt de recàrrega en aparcaments
3)    20.000 o 20% del pressupost per projectes d’enginyeria relacionats amb el vehicle elèctric.
4)    10% del pressupost d’obres civils relacionades amb el vehicle elèctric (fins a un màxim de  100.000 €)
5)    10.000 per estació de substitució de bateries.
6)    Diferents subvencions per a l’adquisició de vehicles elèctrics.

S’ofereixen ajudes per a l’adquisició de vehicles elèctrics, així com per a l’elaboració de plans pilot de mobilitat elèctrica

Que s’ha fet fins ara?

Molts municipis de la província de Barcelona ja han impulsat diferents iniciatives relacionades amb el vehicle elèctric:

Per més informació: