Última actualització 15/04/2010

Sant Cebrià de Vallalta presenta el seu pla de mobilitat

El Pla proposa la transformació de l’Avinguda Maresme, eix central del municipi, amb l’objectiu de convertir-lo en una via més accessible i confortable per als vianants i que, alhora, revitalitzi l’activitat comercial de la zona.

El passat mes de març es va presentar el Pla de mobilitat de Sant Cebrià de Vallalta que s'ha realitzat amb el suport de la Diputació de Barcelona. Actualment el municipi compta amb 3.075 habitants, dels quals més de la meitat viuen en urbanitzacions perifèriques de baixa densitat, per tant el model de mobilitat del municipis està completament lligat al vehicle privat. En aquest sentit, el Pla de mobilitat té l'objectiu de millorar la seguretat viària i l'accessibilitat en la xarxa viària del municipi, així com plantejar propostes per a fomentar la mobilitat a peu i en transport públic.

Un dels eixos viaris on es proposen més canvis és l’Avinguda Maresme. Aquest carrer és l’eix central de tot el municipi pel qual circulen, en alguns punts, fins a 4.000 vehicles al dia. Un dels objectius principals del Pla és la proposta de transformació d’aquest eix viari amb l’objectiu de fer-lo molt més accessible per als vianants i alhora que es revitalitzi l’atractiu comercial i social de la zona.

Per això, el pla proposa diferents actuacions en aquest carrer, tals com l’ampliació de voreres fins a 2 metres, eliminant els vials laterals de la calçada; la instal•lació de nous passos de vianants i nous semàfors i la creació d’una zona de prioritat per a vianants en alguns carrers del voltant de l'Avinguda Maresme. Així mateix es regula l’aparcament mitjançant una zona blava gratuïta però amb limitació de temps per tal de satisfer les necessitats de la zona comercial.

Una altra mesura del Pla és la reconversió de carrers de doble sentit a sentit únic. Aquesta mesura permet guanyar en seguretat viària així com ampliar les voreres.

L’accessibilitat i la pacificació del trànsit són, també, un objectiu del Pla. En aquest sentit es proposa la instal•lació de dues plataformes sobreelevades en la zona del centre de la vila. Pel que fa a l’accessibilitat es proposa la creació o adaptació de 18 passos de vianants a la zona del centre de la vila, així com l’adaptació a persones amb la mobilitat reduïda de totes les parades de transport públic.

Pel que fa a les urbanitzacions la principal proposta del Pla fa referència a l’establiment d’un servei de transport públic adaptat a la demanda (Demand respons transport, DRT). Aquest sistema de transport públic no es basa en línies i horaris fixes sinó que s’adapta en funció de les necessitats dels usuaris. D’aquesta manera es pot donar un servei de transport públic en zones de baixa densitat de població, i el cost d’explotació del servei és molt més reduït que un servei de transport públic tradicional.

Segons la normativa actual Sant Cebrià de Vallalta no està obligat a realtizar un pla de mobilitat urbana. Tot i això els responsables municipals han considerat convenient la redacció d'aquest document que permetrà definir les actuacions encaminades a pacificar la xarxa viària del municipi i contribuir a dissenyar un espai urbà molt més còmode i accessible per als vianants.

L'estudi es pot consultar a la web de la Xarxa MOBAL

Per més informació podeu consultar: