Última actualització 21/04/2010

Ja són 70 els municipis de la provincia de Barcelona que s’han adherit al Pacte d’Alcaldes i Alcaldesses contra el canvi climàtic

La Unió Europea ha posat en funcionament el Pacte d'Alcaldes i Alcaldesses contra el canvi climàtic. La iniciativa va sorgir del Fòrum de les Ciutats del Futur, celebrat a Brussel•les l'abril de 2008 i té per objectiu impulsar el desenvolupament sostenible i la lluita contra el canvi climàtic a nivell local.

El compromís més important del Pacte és la reducció d'un 20% del C02, amb un 20% d'estalvi energètic i un 20% més d'energia provinent de fonts renovables. Cal tenir en compte que el principal consum energètic es realitza a les ciutats i, per tant, una el camí per a millorar la qualitat mediambiental i reduir la contaminació passa per la millora i eficiència energètica a les ciutats.

El mecanisme per a aconseguir aquest objectiu és a través dels Plans d’Accío per a una Energia Sostenible (PAES), que hauran de fer propostes en àmbits com l’edificació, els equipaments urbans, els transports i la mobilitat, la participació ciutadana, l’eficiència energètica o el planejament territorial. El municipis adherits al Pacte han assumit el compromís de tenir enllestits els seus respectius PAES en el termini d’un any.

Altres aspectes destacats del Pacte és el compromís dels municipis adherits de fer un seguiment cada dos anys de l’evolució de la implementació del pla. Així mateix, els representants dels municipis adherits també seran invitats a assistir i participar la Conferència anual d’Alcaldes/esses per una Europa amb Energies Sostenibles.

Amb l'objectiu d'ajudar als Ajuntaments a adherir-se, la Diputació de Barcelona, ha endegat un programa de suport regulat en un model de conveni. Actualment ja s'han adherit al Pacte 70 municipis de la província i uns 400 a tot Europa, representant a més de 60 milions de persones.

Per ampliar la informació: