Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 15/04/2010
Imprimir  |  Enviar  |  Suscripció a MOBAL

El Govern de la Generilitat aprova el Pla de Transport de Viatgers 2008 – 2012

El Pla té un pressupost total de 840 milions d’euros i entre les propostes més destacades hi ha la construcció de carrils bus a les entrades de Barcelona, la integració tarifària per a tot Catalunya l’any 2012 o bé la implantació de serveis de bus directe entre Barcelona i 20 ciutats de la Regió metropolitana.

El passat mes de febrer de 2008 el Govern de la Generalitat va aprovar inicialment el Pla de Transports de Viatgers 2008 – 2012 i es va sotmetre a exposició pública per tal que s’hi poguessin fer les al.legacions convenients. Un cop rebudes totes les al.legacions, fins a 980, el passat 7 de gener es va aprovar definitivament el PTV 2008 – 2012.

El PTV preveu una inversió, fins al 2012, de 840 M€ dels quals 125 es destinaran a l’increment de la oferta de transport públic, 167 per a la integració tarifària a tot el territori català, 67 milions per a equipaments i 355 destinats a la construcció d’infraestructures com els carrils bus a les entrades de Barcelona

Tot i l’important augment de l’oferta de transport públic que proposa el PTV, encara no s’ha concretat amb el Govern de l’Estat el traspàs de Rodalies i, per tant, és dificil que es puguin definir les millores que es realitzaran en quan a l’augment de l’oferta de la xarxa de Rodalies.

Les principals propostes del PTV en el marc de la província de Barcelona són les següents:

Autobus:

  • Nous serveis directes (amb una freqüència màxima de 30 min. en hores punta)

Sant Cugat del Vallès – Barcelona
Sabadell – Barcelona
Terrassa – Barcelona
Rubí – Barcelona
Sitges – Barcelona
Sant Pere de Ribes – Barcelona
Vilanova i la Geltrú – Barcelona
El Masnou – Barcelona
Palau de Plegamans – Barcelona
Montornès del Vallès – Barcelona
Esparraguera – Barcelona
Pallejà – Barcelona
Vallirana – Barcelona
Lliçà d’Amunt – Barcelona
Manresa – Barcelona
Caldes de Montbui – Barcelona
Vilafranca del Penedès – Barcelona
     

  • Reforç de serveis directes existents:

Mollet del Vallès – Barcelona
Santa Perpètua de Mogoda – Barcelona
Igualada – Barcelona
Vic – Barcelona
Parets del Vallès  - Barcelona
Abrera – Barcelona

  • Nous serveis semidirectes

Vic – Sabadell
Cerdanyola del Vallès – Manresa

Tren:

  • Serveis de mitja distància per les vies d’alta velocitat

Camp de Tarragona – Barcelona (amb parada a Vilafranca del Penedès)
Lleida – Barcelona

  • Nou esquema de la xarxa de Rodalies:

R1. Línia de la costa. Sant Vicenç de Calders – Garraf – Barcelona – Maresme – Maçanet
R2. Línia de l’interior. Sant Vicenç de Calders – Vilafranca – Barcelona – Sant Celoni – Maçanet
R3. Barcelona – Vic, s’amplia fins a Torelló
R4. Manresa – Aeroport del Prat (s’elimina el tram fins a Sant Vicenç de Calders ja que és part de la R2).
R5. Línia circular: Martorell – Barcelona – Granollers – Castellbisbal
Servei directe entre Martorell i Granollers sense passar per Barcelona

Intercanviadors:

  • Coordinació dels horaris del bus i el tren per facilitar l’intercanvi i la connectivitat de la xarxa.
  • Intercanviadors entre bus – tren a una distància de menys de 100 metres entre ambdues estacions.

Integració tarifària:

  • Es preveu la integració tarifària a tot Catalunya per a l’any 2012

Informació a l’usuari i qualitat dels serveis:

  • Mantenir les exigència de qualitat a les empreses operadores i realitzar campanyes anuals d’avaluació de la satisfacció dels clients.
  • Integrar i centralitzar la informació a l’usuari i utilitzar tots els canals de comunicació existents: panells electrònics amb dades en temps real, SMS, Internet, així com panell informatius a l’interior dels trens i autobusos.
  • Implantació del SAE en tots els serveis de transport per autobús.

Infraestructures i equipaments:

  • Creació de carrils bus a les entrades de Barcelona i també l’estudi de carrils reservats en les principals ciutats catalanes:

C-31, entre Sant Pere de Ribes i Vilanova
Eix de la riera de Caldes, entre Caldes de Montbui i Mollet
C-31, entre Castelldefels i la pl. Espanya de Barcelona
B-23, entre Molins de Rei i la Diagonal
C-58, entre Ripollet i la Meridiana
C-31, entre pl. Glòries i Montgat
C-245, entre Castelldefels i Cornellà

  • Prioritat semafòrica en les vies que utilitzi el transport públic.
  • Instal.lació de 300 noves marquesines
  • Estacions d’autobus:

Noves estacions a:

Barcelona Diagonal
Sagrera TAV
Sagrera Meridiana
Berga

Estudi de noves estacions d’autobus a:

Martorell
Mataró
Sant Feliu de Llobregat
Sant Cugat del Vallè

  • Accessibilitat

Adaptació de totes les instal.lacions, estacions, intercanviadors i punts de parada per a persones amb mobilitat reduïda.

Per ampliar la informació:

T'ha interessat aquesta notícia? Doncs pots subscriure't al butlletí de la Xarxa MOBAL - pàgina de subscripció al butlletí MOBAL

Si tens referència d'alguna notícia o document que no figura en aquesta llista i vols publicar-lo ens ho pots fer saber en la següent adreça de correu electrònic: xarxamobal@diba.cat


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal