Última actualització 02/07/2008

La Via Laietana de Barcelona serà reformada per donar més protagonisme al vianant

La Via Laietana és un dels carrers de la zona de Ciutat Vella més incòmode per als vianats, ja que té unes voreres força estretes, uns 2,5 o 3 metres segons els trams. Aquesta amplada és del tot insuficient, tenint en compte la volum de trànsit de vianants que hi ha en aquesta zona de la ciutat. Per altra banda es tracta d'una via amb una intensitat de trànsit de vehicles molt important per on passen diàriament 50.000 vehicles al dia.

Projecte 2006:

Des de l'any 2006 que l'Ajuntament de Barcelona té un projecte sobre la taula per a reformar la Via Laietana i fer-la una via molt més apta per als vianants. En el projecte inicial, la proposta del consistori passava per deixar un carril en sentit ascendent, carril que seria exclusiu per al transport públic i dos carrils en sentit descendent, un per transport públic i un altre per trànsit normal, per tant s'eliminava un carril per sentit, i s'aprofitava l'espai guanyat per a ampliar les voreres fins a assolir els 5,5 metres d'amplada.

Projecte 2008:

Finalment, després de diferents reunions entre l'Ajuntament i les entitats i els comerços del barri s'ha acordat mantenir un carril de circulació per a trànsit normal, també en sentit ascendent. Per tant la reforma de la Via Laietana que finalment es tirarà endavant comptarà amb dos carrils en sentit descendent, un per trànsit rodat i un altre per transport públic, i dos carrils en sentit asdencdent, també amb un carril destinat al transport públic.

Es preveu que les obres es puguin iniciar a la tardor del 2009 i que tinguin una durada de 20 mesos.

Recull de premsa: