Última actualització 18/06/2008

L’ajuntament de Badalona i la Diputació de Barcelona elaboren el Pla de Mobilitat Urbana

El Pla definirà el model de mobilitat de Badalona sostenible, eficient i coordinat amb el desenvolupament urbanístic

L’Ajuntament de Badalona i la Diputació de Barcelona, a través del Servei de Vies Locals, elaboraran el Pla de Mobilitat Urbana de Badalona amb l’objectiu de definir un model de mobilitat del municipi molt més sostenible, eficient i coordinat amb el desenvolupament urbanístic. L’acord té un cost d’uns 300.000 euros, que assumiran al 50% les dues administracions.

Badalona és una de les ciutats més poblades de la Regió Metropolitana, amb uns 220.000 habitants i una important activitat econòmica pel que fa a serveis, comerç i indústria on la mobilitat ha esdevingut un del grans reptes. L’acord amb la Diputació crearà una comissió de seguiment, l’adhesió a la Xarxa MOBAL i la formació dels tècnics municipals que gestionaran el Pla de Mobilitat Urbana. La previsió és que els primers resultats es tindran l’estiu de 2009, una vegada realitzada l’anàlisi i diagnosi de la mobilitat del municipi.

La mobilitat s’ha convertit en els darrers anys en un dels principals reptes socials degut a les importants implicacions que té sobre el medi en el que vivim. La gestió de l’espai, els col·lapses circulatoris, la contaminació atmosfèrica i l’elevada accidentalitat són les evidències que obliguen a prendre mesures correctores del actual model de mobilitat.

En aquest sentit, la Diputació estableix aquest tema com a estratègic pel Pla de Mandat 2008 – 2011, definint línies d’actuació en suport dels ajuntaments com ara la redacció dels plans de mobilitat o dels plans de seguretat viària, la formació en aquestes matèries dels tècnics municipals que gestionaran els plans i la promoció de la participació en la Xarxa MOBAL, on els electes i tècnics municipals poden trobar informació sobre legislació o el protocol de col·laboració que Diputació estableix amb els ajuntaments.

Actualment els Servei de Vies Locals té en cartera la realització de 34 estudis i plans de mobilitat que es desenvoluparan entre 2008 i 2010. D’aquests, 5 municipis tenen més de 50.000 habitants; 7 tenen entre 20.000 i 50.000; i 22 tenen menys de 20.000 habitants.

Tramvia Badalona
Imatge del Trambesós al seu pas per Badalona, al barri de Sant Roc