Última actualització 02/07/2008

Barcelona tindrà 28 quilòmetres més de carril bici

L'aposta de l'Ajuntament de Barcelona per fomentar l'ús bicicleta com a mitjà de transport ha estat decidida en els últims anys.La prova d'això en són iniciatives com el Bicing, la nova ordenança de la bicicleta o l'increment de places d'aparcament per a bicicletes.

Els usuaris de la bicicleta també han augmentat, sobretot a partir de la posada en funcionament del Bicing. Així s'ha passat d'uns 47.000 viatges diaris l'any 2006 als 86.500 que es realitzen actualment. Aquest augment de viatges i d'usuaris de la bicicleta també ha posat de manifest algunes de les mancances de la xarxa de carrils bici de la ciutat:

• Inseguretat viària: molts dels carrils bici no estan completament segregats de la calçada i són nombroses les invasions del carril per part de motoristies, taxistes, vehicles en operació de càrrega i descàrrega o d'altres vehicles que estacionen temporalment per a recollir o deixar persones.

• Manca de continuitat: Molts dels carrils bici acaben en punts que no tenen continuitat amb d'altres carrils bici i que obliguen als usuaris a incorporar-se a la calçada o a la vorera.

• Xarxa insuficient: Algunes vies de la xarxa bàsica de la ciutat no tenen la suficient oferta de carril bici per cobrir la demanda actual de viatges.

Per posar solució a aquests problemes l'Ajuntament de Barcelona ha preparat el conjunt d'actuacions següents:

• Increment de la xarxa de carrils bici: s'ampliarà la xarxa de carrils bici en 28 nous quilòmetres, completant així una xarxa de 156 quilòmetres de carril bici. Els carrers on es construiran aquest carrils bici seran: C. Urgell, C. Provença (de Pg. de Gràcia a C. Tarragona) i Gran Via (de Pl. Espanya a Pg. de Gràcia). D'aquesta manera s'aconseguiran quatre eixos Llobregat - Besós i quatre eixos mar - muntanya

• Continuitat de la xarxa: Es realitzaran d'altres petites ampliacions dels carrils bici existents amb la finalitat de donar el màxim de continuitat de la xarxa

• Seguretat de la xarxa: Els nous carrils bici que es construeixin estaran completament segregats de la calçada mitjançant separadors d'uns 20 centímetres de llarg i 12 d'altura. Tot i això no està previst instal.lar aquests separadors en els carrils bici existents on encara no hi ha separadors, malgrat que alguns d'aquests carrils bici, com per exemple els carrils bici del C. Consell de Cent o C. Diputació, són on s'han registrat el major nombre d'infraccions per invasió del carril bici.

Recull de premsa: