Última actualització 15/06/2016

La Diputació aprova destinar 11,2 MEUR en ajuts als municipis per a la millora i manteniment de camins

La Diputació de Barcelona ha aprovat un pla d'ajuts per a la millora de camins municipals per al període 2016-2019, amb un import d'11,2 MEUR, al qual s'hi poden acollir els municipis de la demarcació. La convocatòria té com a objectiu contribuir a les despeses que es derivin de les obres de millora i manteniment dels camins municipals d'ús públic, en àmbit no urbà, i que siguin aptes pel trànsit rodat motoritzat.

Cada municipi sol·licitant rebrà un ajut que podrà destinar a finançar les actuacions de millora i condicionament que es duguin a terme en un o més camins o, fins i tot, en diversos trams dels mateixos.

Totes les sol·licituds presentades pels ens locals es sotmetran a una fase d'instrucció durant la qual es valoraran els camins objecte de suport i es periodificà l'import a atorgar en cada anualitat del període 2016-2019. Així mateix, entre els criteris que s'empraran per a la valoració dels camins hi ha l'impacte social, la vertebració municipal, la connectivitat a disseminats o l'aportació econòmica municipal, entre d'altres.

Els ajuntaments podran presentar les sol·licituds, un cop publicada la convocatòria al BOPB, a través d'un formulari específic per a aquesta convocatòria. Un cop instruïdes, es resoldrà la concessió dels ajuts concretant l'import a atorgar a cada municipi destinatari i l'anualitat assignada a cadascun.

Per tal de realitzar la sol·licitud es pot consultar el següent enllaç

I en el següent enllaç l'anunci d'aprovació al BOPB del programa de millora de camins: