Última actualització 17/06/2008

Les capitals de comarca i els municipis de més de 30.000 hab. hauran de realitzar plans de seguretat viària

Cada tres anys el Servei Català de Trànsit elabora el Pla català de seguretat viària. L'últim pla s'ha realitzat pel període 2005 i 2007 i, per tant, ha deixat de ser vigent amb l'arribada de 2008. Aquest pla ha estat especialment important pel que fa a la seguretat viària en l'àmbit local, és a dir, en l'àmbit urbà. En aquest sentit una de les principals aportacions ha estat la definició de la figura del Pla local de seguretat viària. Aquest pla és el document que marca les directrius i actuacions a realitzar en un municipi per a millorar la seguretat viària i reduir el nombre d'accidents. El Pla català de seguretat viària també recomana la realització de Plans locals de seguretat viària per a tots els municipis catalans.

Fins al dia d'avui s'han realitzat fins a 28 plans locals de seguretat viària, tots ells cofinançats pel Servei Català de Trànsit.

Actualment el Servei Català de Trànsit està preparant el nou Pla català de seguretat viària 2008 - 2011, i tot i que encara no s'ha aprovat, ja s'han començat a saber les aportacions d'aquest document pel que fa a la seguretat viària local. En concret el Servei Català de Trànsit vol promoure que totes les capitals de comarca i els municipis amb més de 30.000 habitants realitzin un Pla local de seguretat viària.

En aquest sentit la mesura afectaria a les onze capitals de les comarques barcelonines, així com a un total de 19 ciutats més que, sense ser capital de comarca, superen els 30.000 habitants.