Última actualització 17/06/2008

Acord entre 11 municipis del Baix Montseny per a millorar l'oferta de transport públic

El Baix Montseny és una subcomarca situada al sud de la serralada del Montseny i que compren 11 localitats del Vallès Oriental i 2 de La Selva, on el municipis més important és Sant Celoni. La població total d'aquesta subcomarca és d'unes 60.000 persones, una quantitat força elevada tenint en compte que es tracta d'un territori de caractarístiques rurals.

El transport públic de la zona presenta importants dèficits ja que la població es troba força dispersa per tota la sub- comarca. Per tal de millorar la oferta de transport públic, els 13 municipis s'han posat a treballar conjuntament per oferir un transport públic coordinat que millorarà considerablement la oferta actual.

La proposta de millora del transport públic requeriria de sis vehicles que realitzarien recorreguts cíclics entre Sant Celoni i la resta de municipis. Es tracta d'un sistema de transport, que ja s'utilitza en la distribució de mercaderies, i que ara s'aplicaria per al transport de viatgers en aquesta zona. El conjunt de municipis per on passaria el servei de transport públic serien: Santa Maria de Palautordera, Sant Esteve de Palautordera, Fogars de Monclús, Montseny, Campins, Vallgorguina, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Pere de Vilamajor, Llinars del Vallès, Gualba, Breda i Bigues i Riells.

La proposta serà presentada abans del 17 de febrer com a al.legació al Pla de Transport de Viatgers de la Generalitat, que actualment es troba en fase d'informació pública.