Última actualització 18/06/2008

El Bages augmentarà fins a un 49% l'oferta de transport públic a la comarca

El passat mes de novembre de 2007, el Consorci del Transport Públic (CTP) de l'Àrea de Manresa s'iniciava formalment amb l'aprovació dels seus estatuts. Un dels primers objectius del CTP de l'Àrea de Manresa ha estat aprovar un pla de serveis per millora el transport públic del Bages.

Aquest pla de serveis, que va ser redactat al mes de març de 2007, començarà a aplicar-se durant el primer trimestre de 2008, moment en el qual els ciutadans del Bages podran notar l'augment, tant de nombre de línies com de millora de les freqüències.

En concret, el pla de serveis de transport públic per al Bages proposa bàsicament les següents millores:

• Tots els municipis del Bages connectats amb Manresa amb almenys un viatge d'anada i tornada per als municipis de menys de 500 habitants i tres expedicions pels municipis de més de 500 habitants.
  • Passar de 6 a 16 municipis connectats amb Manresa amb almenys una freqüència d'una hora.
  • Un increment de la oferta general de transport públic en un 49%
  • 220.000 nous viatgers

El CTP de l'àrea de Manresa estarà finançat en un 85 % pel govern de la Generalitat que aportarà uns 2 milions d'euros. El 15 % restant l'aportaran les diferents administracions i entitats consorciades.

El següent objectiu del CTP de l'Àrea de Manresa, un cop iniciat el pla de serveis, serà la integració tarifària a tota la zona del Bages. Aquesta integració es realitzarà, segons les previsions, durant l'any 2009.

El present mes de març de 2008 s'han posat en funcionament la majoria de les millores descrites en el pla de serveis, exceptuant alguns serveis de transport públic a la demanda, que es preveu que es posin en funcionament durant el present any 2008.

Links relacionats: