Última actualització 17/06/2008

Soterrament del ferrocarril a Montcada i Reixac

Els anys 80 el municipi de Montcada ja reclamava el soterrament de la via del tren. Montcada i Reixac és un dels municipis on la presència d'infraestructures ha suposat una barrera més important pel desenvolupament urbanístici social del municipi. Prova d'això són les dues línies de tren (C2 i C3 de rodalies) i tres autopistes (C-58, C-17 i AP-7) que passen pel terme municipal de Montcada.

L'any 2006 ja es va aconseguir una fita important per a millorar la cohesió del municipi al iniciar les obres per soterrar 800 metre de la C-17 que circula per Montcada i Reixac.

Ara, a finals del 2007, el Ministeri de Foment ha acceptat soterrar 2,3 quilòmetres de via urbana. Aquesta decisió arriba després de molts anys de reivindicacions socials i veïnals, prova d'això és la plataforma ciutadana Tracte Just Soterament Tota, que es va crear per reclamar el soterrament del traçat ferroviari i que està integrada, entre d'altres per 40 exregidors de tots els partits polítics del municipi.

El projecte de soterrament s'iniciarà al carrer del Carril i finalitzarà a prop del camp de futbol de la Font Freda. L'ajuntament ja s'ha manifestat per requalificar el terreny que es guanyarà amb el soterrament com a zona verda. Actualment hi ha onzen propostes sobre la taula per urbanitzar el sòl alliberat i que seran estudiades i presentades públicament perquè els ciutadans puguin escollir la que més els agrada.

Recull de premsa: