Última actualització 03/10/2011

Mollet presenta els nous vehicles del bus urbà: amb més capacitat, totalment accessibles i amb menor consum energètic

Es tracta de tres nous autobusos que entraran en funcionament en les properes setmanes, tal com el govern municipal havia anunciat en aprovar el pressupost per al 2011. Els nous busos tenen capacitat per a 69 persones i contribuiran a descongestionar el servei i oferir més comoditat als viatgers.

Els nous vehicles s’han presentat aquest matí a les instal•lacions de l’empresa Sagalés, concessionària del Servei de bus urbà i substituiran els tres busos que circulen actualment. Són vehicles de la marca Man que incorporen característiques tècniques superiors en matèria de reducció de consum i emissions de CO2. També són molt avançats en qüestió d’accessibilitat ja que, a banda de tenir l’entrada a baix nivell per facilitar la pujada al vehicle, també incorporen una rampa d’accés desplegable, integrada a la carrosseria.

Però la característica que els fa més necessaris per millorar el servei de bus urbà és la seva capacitat. Els nous busos tenen capacitat per a 69 places més una plaça per a persones amb mobilitat reduïda. Això són 40 places més que els busos actuals, que transporten unes 30 persones.

Aquest gran augment en la capacitat dels nous vehicles no comporta, en canvi, un gran augment en les mides dels nous vehicles, ja que es tracta d’autobusos més curts i més estrets que els vehicles mitjans estàndards. D’aquesta manera, també es facilita la mobilitat del bus urbà pels carrers de la ciutat, que ja ha estat provada amb èxit.

Un dels nous autobusos de Mollet del Vallès

Espai reservat per a persones amb mobilitat reduïda a l'interior dels autbusos

Moment de l'acted e presentació dels autobusos

Aposta per continuar millorant un servei amb gran acceptació

Tal com ha explicat l’alcalde de Mollet, Josep Monràs, aquesta nova mesura és una aposta del govern per continuar millorant el servei del bus urbà, el qual compta amb un gran i creixent nombre d’usuaris. Des de l'any 2003 fins al 2010 el nombre d'usuaris del transport públic s'ha duplicat i any rere any hi ha hagut un increment de passatgers, exeptuant l'any 2009 que es va produir un lleuger descens dels desplaçaments amb transport públic.

Evolució del nombre de viatges realitzats amb el transport públic urbà a Mollet del Vallès

Aquest increment del nombre de viatgers es deu a la millora continua del servei de transport públic urbà, tant en qualitat com en increment d’oferta, així, per exemple, la línia d’autobús va tenir un augment del 25% del nombre de viatgers, gràcies a la inauguració de l'Hospital, el pasast mes de juliol.

De fet, en les hores punta, ja s’observava una alta concentració de viatgers, motiu pel qual es va reforçar el servei amb nou vehicle el passat mes de gener i s’introdueixen ara vehicles amb major capacitat.

Presentació durant la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura

Els nous vehicles de transport públic de Mollet del Vallès es van presentar durant la celebració de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a Mollet del Valles. Així mateix, els vehicles estaran exposats el dissabte, 1 d’octubre, de 10 a 14 hores a la cantonada dels carrers Berenguer III i avinguda de la Llibertat, per tal que la ciutadania el pugui conèixer i visitar. A més, també s’exposarà al públic, com a curiositat, un antic autobús de Sagalés, un dels primers que la marca va posar en circulació.

A part dels nous autobusos, l’Ajuntament de Mollet també ha presentat una guia del transport públic, on s’informa a la ciutadania de tots els horaris i recorreguts de les línies de l’autobús urbà i, també, dels serveis interurbans de bus i del ferrocarril.

Guia del transport públic de la ciutat de Mollet

Treballant per millorar la mobilitat del municipi: el Pla de mobilitat urbana

A part de les millores en la xarxa d’autobusos urbans, l’Ajuntament de Mollet del Vallès està treballant en l’elaboració del Pla de mobilitat urbana, que realitza amb la col•laboració de la Diputació de Barcelona. Aquest pla permetrà definir les actuacions a dur a terme en els propers anys a la ciutat en matèria de mobilitat, seguretat viària i accessibilitat.

Actualment el Pla es troba en fase de redacció, ja s’ha realitzat una diagnosi completa de la mobilitat urbana i s’està treballant en l’elaboració del programa d’actuacions. L’elaboració del Pla de mobilitat per part de l’Ajuntament de Mollet del Vallès és un requisit que marca l’actual Llei de mobilitat i que obliga als municipis de més de 50.000 habitants a elaborar aquest document. També el Pla de Millora de la Qualitat de l’Aire, aprovat el setembre de 2011 pel Govern de la Generalitat, determina que els municipis inclosos a la Zona d’especial protecció atmosfèrica, com és el cas de Mollet del Vallès, han de redactar el Pla de mobilitat urbana.

Recull de premsa: