Última actualització 06/04/2008

L'ampliació de FGC a Sabadell es podria ampliar fins a Castellar del Vallès

A principis d'aquest any 2008 està previst que s'iniciïn les obres que permetran ampliar el recorregut de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Sabadell. Aquesta ampliació es realitzarà des de l'actual punt final de la línia, a l'estació de Sabadell - Rambla, cap al nord, fins a arribar al barri de Ca n'Oriac.

Així mateix, també està dins dels plans de l'actual govern de la Generalitat, el continuar aquesta ampliació de la línia cap al nord fins a arribar a Castellar del Vallès. Tot i això, de moment només està previst realitzar les obres a Sabadell i es deixaria per més endavant la futura ampliació de la línia cap al nord del Vallès.

La possibilitat que FGC arribi fins a Castellar ha estat especialment ben rebuda per l'Ajuntament d'aquest municipi ja que permetria millorar-ne considerablement les comunicacions. Actualment Castellar del Vallès té una població de 21.000 habitants i és un focus important de mobilitat cap a la ciutat de Sabadell i cap a Barcelona.

Així mateix, l'ampliació de FGC fins a Castellar beneficiaria al conjunt de municipis del Vallès Nord, com per exemple, Sant Llorenç Savall, Sentmenat o Caldes de Montbui, que tindrien un accés més fàcil i ràpid al ferrocarril.

Informació relacionada: