Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 30/05/2011
Imprimir  |  Enviar  |  Suscripció a MOBAL

El Consell de Ministres aprova un paquet de mesures per promoure l'impuls del vehicle elèctric

Ja són oficials les ajudes per la compra de vehicles elèctrics a Espanya, que es van fer públiques el passat 6 de maig mitjançant un decret aprovat pel Consell de Ministres.

Després de la finalització del Pla Movele, que es va desenvolupar durant els anys 2009 i 2010, el Govern de l'Estat ha presentat una nova línia d’ajudes per aquest any 2011 per a promoure el vehicle elèctric i que s’inclouen en el marc del Plan Integral de Impulso al Vehículo Eléctrico en España 2010-2014. I que es desenvoluparà amb dos plans d’acció, un pels anys 2010 -2012 i un altre del 2012 al 2014.


6.000 euros per vehicle

El nou paquet d’ajudes presentat pel Consell de Ministres preveu quanties d’ajudes per a l’adquisició de vehicles elèctrics, ja siguin vehicles totalment elèctrics o que funcionin parcialment amb electricitat, així mateix també preveu el finançament d’operacions de compra directa o bé de leasing.

En la següent taula es pot veure la relació de vehicles subvencionables, el percentatge i import màxim de subvenció:

Tipus de vehicle Descripció Percentatge de subvenció Import màxim
Turismes M1
Vehicles de transport de màxim 9 persones
25%
  • 2.000 euros per autonomia inferior a 40 km
  • 4.000 euros per autonomia entre 40km i 90km
  • 6.000 euros per autonomia superior a 90km
Furgonetes N1
Vehicles de mercaderies de menys de 3.500 kg
25%
  • 2.000 euros per autonomia inferior a 40 km
  • 4.000 euros per autonomia entre 40km i 90km
  • 6.000 euros per autonomia superior a 90km
Furgonetes N2
Vehicles de mercaderies de més de 3.500 kg i mensy de 12.000 kg
25%
15.000 euros
Autobusos M2
Vehicles de transport de persones de més de 8 places i menys de 5.000 kg
25%
15.000 euros
Autobusos M3
Vehicles de transport de persones de més de 8 places i més de 5.000 kg
25%
30.000 euros
Motociclites L3e i L5e
Vehicles de dues rodes a més de 45 km/h
25%
  • 2.000 euros per autonomia inferior a 40 km
  • 4.000 euros per autonomia entre 40km i 90km
  • 6.000 euros per autonomia superior a 90km
Quadricicles lleugers L6e
Vehicles de 4 rodes de menys de 350 kg i menys de 45 km/h
25%
  • 2.000 euros per autonomia inferior a 40 km
  • 4.000 euros per autonomia entre 40km i 90km
  • 6.000 euros per autonomia superior a 90km
Quadricicles pesats L7e
Vehicles de 4 rodes entre 400 kg i 550 kg
25%
  • 2.000 euros per autonomia inferior a 40 km
  • 4.000 euros per autonomia entre 40km i 90km
  • 6.000 euros per autonomia superior a 90km

Les ajudes s’atorgaran per ordre d’arribada de les sol•licituds i estaran vigents fins al 30 de novembre o fins a esgotar els fons disponibles, que són 72 milions d’euros per al 2011.


La regulació del gestor de càrrega (les electrolineres)

Un altre real decret que ha aprovat el Consell de Ministres aquest mes de maig i que també persegueix l’objectiu d’incentivar l’ús dels vehicles elèctrics ha estat el que regula l’activitat dels gestors de càrrega del sistema. Aquesta figura, la del gestor de càrrega, es va introduir a la Llei del Sector Elèctric del 2010 i permet obrir un nou mercat liberalitzat perquè les empreses que ho desitgin puguin vendre electricitat, activitat que fins a la nova regulació quedava limitada a les comercialitzadores elèctriques.

D’aquesta manera el gestor de càrrega podrà oferir serveis de recàrrega de vehicles elèctrics, de la mateixa manera que actualment les gasolineres ofereixen serveis de subministrament de combustible.


Les noves tarifes supervall

Paral•lelament a les ajudes d’impuls del vehicle elèctric, el Consell de Ministres també ha aprovat la creació d’una tarifa elèctrica supervall que permetrà aplicar preu molt reduïts de l’energia elèctrica durant els hores de menys demanda, és a dir, entre la una i les set de la matinada.

Amb aquesta mesura s’intenta traslladar l’increment de demanda que suposa la càrrega de vehicles elèctrics cap a hores on el consum elèctric no és massa alt i on la xarxa elèctrica encara té marge per a subministrar l’electricitat necessària sense haver d’incrementar la capacitat de producció d’energia elèctrica. L’aprofitament de les hores vall de consum elèctric podria servir per optimitzar la producció elèctrica de fonts d’energia renovable, especialment la eòlica, ja que, en les hores vall es segueix produint energia que al no poder-se subministrar a la xarxa per manca de demanda es perd.

Perfil de demanda elèctrica del vehicle electric (Font: REE)
Perfil de demanda elèctrica del vehicle electric (Font: REE)

T'ha interessat aquesta notícia? Doncs pots subscriure't al butlletí de la Xarxa MOBAL - pàgina de subscripció al butlletí MOBAL

Si tens referència d'alguna notícia o document que no figura en aquesta llista i vols publicar-lo ens ho pots fer saber en la següent adreça de correu electrònic: xarxamobal@diba.cat


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal