Última actualització 23/05/2011

Granollers, Canovelles, Les Franqueses i La Roca reben el Pla d'Accessibilitat en els transports públics

La Diputació de Barcelona ha lliurat als ajuntaments de Granollers, Canovelles, Les Franqueses del Vallès i La Roca del Vallès el Pla d'Accessibilitat en els mitjans de transport per aquests municipis contigus, que té com objectiu inventariar, identificar i eliminar les barreres arquitectòniques en tres àmbits del transport públic d'aquesta zona.

El Pla d'Accessibilitat, fet des de l'Àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge, s'emmarca en les actuacions que aquests municipis preveuen en la millora del transport públic i inclou tres àmbits d'actuació: les parades de transport públic, bus i taxi; les reserves d'aparcament per a persones amb mobilitat reduïda; i les estacions de transport ferroviari i d'autobús.

El document estableix també el pla de prevenció de barreres, aportant criteris a emprar en les intervencions en obra nova o de reforma que es portin a terme en els municipis. Igualment, el Pla s'orienta a potenciar l'autonomia personal del col•lectius de persones amb discapacitat i de la gent gran.
El Pla inclou els apartats següents: Inventari de totes les parades, reserves d'aparcament i estacions; el seu estat d'accessibilitat; la proposta d'actuació pressupostada i les eines de cada municipi identificades, com ara els indicadors de resum, les fitxes detallades per a cada parada, etc.

La redacció del Pla d'Accessiblitat és de 32.538 euros i ha estat assumit per la Diputació de Barcelona.