Última actualització 28/02/2011

L'Ajuntament de Barcelona signa un conveni amb l'empresa xinesa BYD per implantar el vehicle elèctric

L’Ajuntament de Barcelona va signar el passat 14 de febrer un conveni amb l’empresa xinesa BYD que farà possible que l’empresa cedeixi temporalment diverses unitats el vehicle elèctric F3DM a l'Ajuntament de Barcelona per tal d’incorporar-los a la flota municipal de vehicles.

El conveni també preveu la realització de diverses accions conjuntes per a promocionar el vehicle elèctric a les àrees urbanes.

Imatge del model de vehicle elèctric F3DM de l'empresa BYD

Barcelona, referència en vehicle elèctric

La signatura d'aquest conveni és un pas més de l'Ajuntament de Barcelona per a posicionar-se com una ciutat de referència en mobilitat elèctrica. En aquest sentit la ciutat acollirà, del 12 al 14 d’abril, la tercera edició del congrés EV Battery Forum, un espai on 60 experts d’arreu del món debatran sobre mobilitat elèctrica, especialment en temes com les infrastructures de recàrrega, les bicicletes elèctriques, la planificació de la mobilitat elèctrica o el màrqueting de la mobilitat elèctrica.

Una altra iniciativa de l’Ajuntament de Barcelona per promoure la implantació del vehicle elèctric ha estat la creació de l’oficina Live Barcelona, que té com a finalitat oferir informació i orientació als ciutadans que estiguin interessats en el vehicle elèctric. També s’informa dels punts de recàrrega públics que hi ha a la ciutat i es pot tramitar la targeta necessària per fer ús dels punts de càrrega.

Ajuts per a l’implantació del vehicle elèctric

En la línia de promoure l’ús del vehicle elèctric, l’Oficina Live Barcelona també informa de diversos incentius existents als usuaris i administracions públiques:

• Subvencions d’un 15% del cost per a l’adquisició de vehicles elèctrics
  • Subvencions d’un 30% per a la instal•lació de punts de càrrega públics.
  • Ajuts per a la renovació de parcs de vehicles industrials.
  • Ajuts per a la implantació pilot de plans de mobilitat elèctrica municipals.
  • Estudi d’implantació del vehicle elèctric a les ciutats
  • Beneficis fiscals: fins a un 75% a l’impost de matriculació.
  • Estacionament gratuït a qualsevol zona regulada de la ciutat (Àrea Verda i Àrea Blava), segons els criteris de regulació establerts, per a persones residents a Barcelona amb vehicle elèctric pur i pagament de l'ITVM a la ciutat.
  • Nous aparcaments públics amb un 3% de places reservades per a vehicles elèctrics i instal•lacions preparades per a la futura inclusió de punts a la resta de places.

D’altres beneficis que està previst implantar en un futur proper són les reduccions en els peatges, descomptes en els aparcaments d’enllaç a FGC i RENFE, preferències d’accés a zones de baixes emissions acústiques o l’ús del carril bus – VAO.

Projecte MOVELE

Un altre projecte important referent a la mobilitat elèctrica a la ciutat de Barcelona és el projecte MOVELE, de l’Instituto para la Diversificación y el Ahorro de la Energía. Aquest projecte té com a principal objectiu impulsar la mobilitat en vehicle elèctric a diverses ciutats com Sevilla, Madrid o Barcelona. Per això, una de les línies de treball és la instal•lació de més de 500 punts de càrrega, dels quals 200 està previst anar-los instal•lant a Barcelona.

Més informació:

Recull de premsa: