Última actualització 21/02/2011

Castellar del Vallès ja té Pacte per la mobilitat

El passat 1 de febrer es va signar el Pacte per la mobilitat de Castellar del Vallès. Un total de 26 ens entre Ajuntament, associacions de veïns, associacions empresarials, centres d'educació, empreses de transport públic, sindicats i partits polítics van subscriure el document que marca les línies de treball davant els reptes de mobilitat que té la vila.

La signatura del Pacte és un pas més en el procés de redacció del Pla de mobilitat urbana de Castellar del Vallès que s'està realitzant amb la col•laboració de la Diputació de Barcelona. Val la pena recordar que Castellar del Vallès és un dels 56 municipis de la província que, d’acord amb la normativa actual, està obligat a realitzar el seu PMU.

Segons va manifestar l’alcalde de Castellar, Ignasi Giménez, durant el moment de la signatura del Pacte “el municipi es troba davant l’assoliment de dos grans reptes: les grans infraestructures i la millora de la mobilitat a dins del municipi”. En relació al primer aspecte, Giménez va assenyalar que s’haurà de veure “l’impacte i les conseqüències de la futura implantació de l’arribada dels Ferrocarrils de la Generalitat, el desdoblament de la carretera B-124 i la connexió a la ronda Nord de Sabadell”. Pel que fa a la mobilitat urbana, l’alcalde va destacar que s’haurà d’analitzar quina és l’aposta que es fa “pels vianants, la bicicleta, el transport públic i el vehicle privat”.

El Pla de mobilitat urbana, que ja es troba en la fase de presentació de les propostes, serà l’eina que permetrà donar resposta a aquesta reptes, establint aquelles actuacions prioritàries pel municipi. En aquest sentit, el proper dissabte dia 26 de febrer, està previst realitzar un conjunt de tallers participatius amb la ciutadania amb l’objectiu de debatre i fer aportacions a les propostes inicials del PMU.

Representants de les entitats signants del Pacte

Per més informació

Recull de premsa: