Última actualització 02/07/2008

La carretera C-245 entre Cornellà i Castelldefels es convertirà en un eix cívic i urbà

La carretara C-245 uneix les ciutats de Cornellà, Gavà, Viladecans, Sant Boi de Llobregat i Castelldefels. Aquestes ciutats, en els darrers anys han experimentat un creixement urbanístic i demogràfic significatiu (un 12,5 % en 10 anys), fet que ha convertit la carretera C-245 en un eix troncal per a la comunicació entre les ciutats anteriorment esmentades. És una carretara, doncs, que rep un trànsit principalment local, amb origen i destí a les ciutat es troben en el seu traçat.

El passat mes de maig de 2007 els cinc alcaldes dels municipis de la C-245 van fer la proposta per a convertir aquesta carretara en un eix cívic, totalment adaptat a les característiques d'un eix amb una funció urbana i que, per tant, ha de comptar amb espai per a la circulació de vianants, ciclistes i transport públic.

Un any més tard, sembla que el projecte comença a perfilar-se després que GISA ja ha iniciat els tràmits per a adjudicar l'estudi informatiu, l'estudi d'impacte ambiental i el projecte constructiu corresponent al nou carril bus a la C-245, amb una longitud total d'11 quilòmetres. Dins del marc d'aquest projecte també s'hi contempla la conversió de tota la via en un eix urbà. Les principals característiques que tindrà el nou eix seran:

• Un carril bus, que permetrà millorar l'eficiènica i rapidesa del transport públic en aquest eix. Per tal que així sigui, en molts trams el carril bus estarà segregat del trànsit convencional.
  • Intermodalitat entre autobús urbà i ferrocarril, situant parades de bus properes a les estacions de ferrocarril que hi ha a les poblacions properes.
  • Reducció del trànsit rodat. Es reduirà l'espai per al trànsit rodat i per compensar aquesta pèrdua d'espai es redireccionarà el trànsit de pas cap a altres vies existents com la C-32.
  • Carril bici. Es construirà un carril bici al llarg de tot el traçat de la carretera, és a dir 11 quilòmetres.
  • Espai per als vianants. Es construiran voreres amples i zones verdes al llarg de tot el traçat de la carretera, que facilitin la mobilitat a peu d'una manera còmoda i segura.

Es preveu que el projecte constructiu pugui estar acabat en un termini de 12 mesos.

Maqueta C-245
Maqueta de la proposta de transformació de la carretera C-245