Logo Diputaciˇ Barcelona

Última actualització 24/11/2010
Imprimir  |  Enviar  |  Suscripciˇ a MOBAL

L'Ajuntament de Terrassa invertirÓ mig miliˇ d'euros en millorar la mobilitat i la seguretat viÓria

Les principals actuacions es duran a terme al barri de Roc Blanc on s’aplicaran mesures de pacificació del trànsit

L'Ajuntament de Terrassa ha presentat un paquet de mesures a executar durant el proper any i que tenen per objectiu millorar la mobilitat i la seguretat viària de la ciutat. En total es preveu realitzar una inversió de prop de mig milió d’euros en actuacions de baix cost, però que ajuden molt a millorar la seguretat viària de la ciutat.

Una de les principals mesures proposades és la millora de les cruïlles del barri de Roc Blanc on es faran actuacions de pacificació del trànsit mitjançant el reforçament de la senyalització, com per exemple estretaments dels carrils de circulació, millora de la visibilitat dels passos de vianants o passos de vianants elevats. Aquest barri es troba en una zona perifèrica, i els seus carrers són força amples i rectilini, el que genera que alguns conductors hi circulin amb velocitats inadequades. Aquestes mesures completaran la pacificació del trànsit del barri conjuntament amb d’altres mesures i passos de vianants elevats realitzats anteriorment.

També s'instal•laran diversos elements reductors de velocitat i passos de vianants elevats a diferents carrers de la ciutat com al Cementiri Vell, Pere Parres, 22 de juliol amb Alexandre Galí. Es realitzaran actuacions d’ordenació de l’aparcament a l’entorn del Cementiri Vell i Consell Comarcal i també de reordenació d’alguns sentits de circulació als carrers de Ca n’Anglada Sud i Sant Genís. També es millorarà l’accessibilitat a l’entorn de les parades d’autobús, instal•lant escocells adaptats en els arbres propers a les parades.  Per últim es faran treballs de manteniment i reparació de la senyalització horitzontal.

Aquestes mesures s’engloben dins de l’objectiu de l’Ajuntament de millora de la seguretat viària i reducció dels accidents de trànsit. Actualment es produeixen fins a 4 milions de desplaçaments a la setmana dins la ciutat de Terrassa, dels quals, uns 2 milions es realitzen en vehicle privat. L’any 2009 es van registrar a Terrassa 647 accidents, dels quals un accident fou mortal, 48 van tenir com a conseqüència un ferits greus.

T'ha interessat aquesta notÝcia? Doncs pots subscriure't al butlletÝ de la Xarxa MOBAL - pÓgina de subscripciˇ al butlletÝ MOBAL

2006 - 2014. Xarxa MOBAL. GerŔncia de Serveis d'Infraestructures ViÓries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.

AvÝs legal