Última actualització 25/06/2010

Terrassa inaugura un nou carril bici i ja compta amb 35 quilòmetres de xarxa ciclista

El passat 12 de juny es va inaugurar un nou tram de carril bici a Terrassa, comprès entre l’avinguda Abat Marcet i l’avinguda Josep Tarradellas. El nou tram té una longitud total d’1,7 quilòmetres i enllaça amb els carrils bici existents de l’avinguda Jaume I i el carrer vint-i-dos de juliol.

El nou vial ciclista es va inaugurar amb una bicicletada popular que va recórrer la ciutat pels diferents carrils bici ja existents i on hi van participar una cinquantena de persones, entre elles l’alcalde de la ciutat, Pere Navarro.

Tram del carril bici inaugurat

Amb aquest tram la xarxa de carril bici de Terrassa té un total de 12 quilòmetres segregats i, si es compten els carrers de cohabitació amb els vehicle privat, la xarxa ciclable és de 35 quilòmetres. L’objectiu de l’Ajuntament és anar oferint infraestructures i serveis relacionats amb la bicicleta per promoure que sigui un mitjà de transport cada cop més utilitzat, i que, alhora sigui un mitjà de transport segur, tant pels propis usuaris de la bicicleta, com per la resta d’usuaris de la via, especialment els vianants.

En aquest sentit, la progressiva implantació de la bicicleta a les ciutats va molt lligada a la pacificació del trànsit. Sovint resulta complicat, per no dir impossible, implantar un carril bici en carrers estrets, per tant s’opta per pacificar el trànsit d’aquest carrer, establint una velocitat màxima de 30 km/h i facilitant que la bicicleta i el cotxe comparteixin la mateixa calçada, deixant la vorera pel trànsit de vianants. Només en la xarxa bàsica, on la velocitat de 50 km/h fa incompatible bicicleta i cotxe, és necessari desenvolupar carrils bici segregats.

Tot i que la bicicleta encara no és un dels mitjans de transport amb un ús més generalitzat, l’Ajuntament treballa amb l’objectiu de desenvolupar una xarxa ciclista, ben connectada amb els diferents pols d’atracció del municipi i afavorir que cada cop siguin més els ciutadans que optin per aquest mitjà de transport. També es treballa en oferir aparcaments segurs per a bicicletes, especialment en els punts de connexió amb el transport públic i es segueix oferint el servei de bicicleta pública Ambicia’t, que ja porta més de tres anys de funcionament. Per tal d’informar a la població de les infraestructures i serveis disponibles per moure’s en bicicleta, l’Ajuntament, amb la col•laboració del BACC,  ha editat una guia i un plànol de la xarxa ciclable de la ciutat.

Més informació:

Recull de premsa: