El Departament de Política Territorial i Obres Públiques i el Consell Comarcal del Maresme signen un acord que recull les bases per a desenvolupar totes les infraestructures i serveis de millora de la mobilitat a la comarca.
La comarca del Maresme, degut a la seva peculiar estructura geogràfica, té una distribució de les xarxes de mobilitat longitudinal, que recorren la comarca d'un extrem a l'altre. Així, la mobilitat de la comarca s'estructura, bàsicament, per l’autopista C-32, la carretera N-II, l’autopista C-60 i la línia ferroviària que travessa la comarca per la costa, així com nombroses carreteres locals que fan el trajecte entre la serralada pre-litoral i la costa.
Aquesta estructura ha provocat que el desenvolupament d’Infraestructures del transport hagi originat un conjunt de perjudicis per la comarca. Per una banda, la carretera N-II i la línia ferroviària són una forta barrera per als municipis de la costa, ocasionant problemes de seguretat viària i urbanístics. Per altra banda, l’autopista C-32, única opció per a la mobilitat de llarga distància de la comarca, implica que els ciutadans del Maresme hagin de pagar un peatge “obligatori” per als seus desplaçaments en vehicle privat.
Per tal de millorar la mobilitat de la comarca, aquest mes d'abril el Consell Comarcal del Maresme i el Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya han signat un acord que recull les diferents actuacions en infraestructures del transport i serveis de transport públic previstes per la comarca. Algunes d'aquestes actuacions són el resultats d'acords anteriors com per exemple l'acord signat el passat desembre de 2009 pel qual s'aprovaba el traspàs del tram de la N-II pel seu pas pel Maresme a la Generalitat i la construcció d'un vial gratuït alternatiu a aquesta via.
Les actuacions que s’emmarquen en aquest acord, i que són el resultat de diversos acords previs entre les diferents administracions públiques, proposen solucions al conjunt de problemàtiques exposades.
Les actuacions previstes dins l’acord són les següents:
Xarxa viària
Peatges
La política tarifària aplicable als peatges s’està reformulant, si en el seu dia van ser la principal font per al finançament de noves infraestructures viàries, avui, els peatges també serveixen per a regular la mobilitat, bonificant a determinats col•lectius i vehicles.
Seguint aquesta política tarifària s’aplicaran bonificacions al peatge de Vilassar de Dalt als viatges amb origen i destí dins la comarca i també, als vehicles menys contaminants i als d’alta ocupació.
El programa de descomptes s’iniciarà a finals de l’any 2010.
També es preveuen altres bonificacions específiques per a la mobilitat intracomarcal a l’Alt Maresme, on s’hi troben els peatges d’Arenys de Munt i Santa Susanna.
Xarxa ferroviària
Transport públic en bus
T'ha interessat aquesta notícia? Doncs pots subscriure't al butlletí de la Xarxa MOBAL - pàgina de subscripció al butlletí MOBAL
Si tens referència d'alguna notícia o document que no figura en aquesta llista i vols publicar-lo ens ho pots fer saber en la següent adreça de correu electrònic: xarxamobal@diba.cat