Última actualització 26/03/2010

La Diputació de Barcelona acorda amb l'EMT la col.laboració en temes de mobilitat i transport públic

Anna Hernández, diputada d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge de la Diputació de Barcelona i Antoni Poveda, president de l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) van acordar, el passat 18 de març,  la col•laboració mútua en temes de mobilitat. Aquesta col•laboració permetrà avançar en la realització dels Plans de Mobilitat Urbana municipals dels municipis metropolitans.

Conveni EMT - DIBA

Segons la normativa vigent (Llei de mobilitat, Pla Director de Mobilitat de la Regió Metropolitana de Barcelona i Pla de millora de la qualitat de l’aire) tots els municipis de l’EMT, llevat de Montgat i Tiana, estan obligats a realitzar un Pla de mobilitat urbana (PMU). Actualment, la Diputació de Barcelona ja treballa en l’elaboració dels PMU de Badalona, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, l’Hospitalet de Llobregat, Montcada i Reixac i Sant Boi de Llobregat. Amb l’acord signat es preveu que es pugui avançar en l’elaboració de la resta de municipis de l’àmbit de l’EMT (Castelldefels, Gavà, Viladecans, el Prat de Llobregat, Cornellà, Sant Joan Despí, Esplugues, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Montgat i Tiana).

Desenvolupament  dels PMU

En la present legislatura, la Diputació de Barcelona té l’encàrrec de donar suport tècnic als municipis per a l’elaboració de Plans de mobilitat urbana (PMU). Per dur a terme aquesta tasca es signa un conveni previ entre l’Ajuntament interessat i la Diputació en el qual s’hi determina, entre d’altres coses, que el cost del PMU es cofinançarà entre ambdues entitats. Depenen del nombre d’habitants de cada municipi, la Diputació es fa càrrec d’una part proporcional del cost de l’estudi, així com més petit és el municipi més important és la part finançada per la Diputació.

El conveni, aprovat per la Junta de Govern de la Diputació de Barcelona, preveu que la EMT, com a entitat local que ja rep l’aportació econòmica dels municipis que la integren,  es faci càrrec de la part del finançament dels plans de mobilitat, que segons el conveni tipus de la Diputació recauria sobre els ajuntaments.

Aquests  plans de mobilitat urbana tindran com a objectius preferents la millora de la qualitat ambiental a la Primera Corona metropolitana, així com augmentar la mobilitat en transport públic i en modes no motoritzats i disminuir l’efecte dels desplaçaments en vehicle privat, mitjançant la definició de mesures concretes per a desenvolupar el Pla Director de la Mobilitat de la Regió Metropolitana, elaborat per l’ATM, com Autoritat Territorial de la Mobilitat.

Formació de tècnics municipals

Un altre objectiu del conveni de col•laboració és promoure la formació en mobilitat dels tècnics municipals. En aquest sentit, el conveni preveu que la Diputació de Barcelona financi la participació de tècnics dels ajuntaments en els cursos de planificació i gestió de la mobilitat que actualment s’organitzen en col•laboració amb el Col•legi de Camins, Canals i Ports de Catalunya.

Properes fites

Està previst que tots els alcaldes dels municipis de l’àmbit de l’EMT i responsables, tant de la Diputació de Barcelona com de la pròpia EMT, es reuneixin properament per planificar el calendari de desenvolupament dels diferents PMU dels municipis.

Per més informació: