Logo Diputació Barcelona
Xarxa mobal

Actualitat

Última actualització 22/12/2010
Imprimir  |  Enviar  |  Suscripció a MOBAL

Millora de la seguretat viària a la carretera de l'Arrabassada (BP-1417)

L’actuació realitzada a finals de l'any 2009 ha permès reduir un 33% l'accidentalitat en aquesta carretera

La carretera BP-1417, més coneguda com l’Arrabassada, connecta els municipis de Barcelona i Sant Cugat a través de la Serra de Collserola. Es tracta d’una carretera amb un traçat sinuós amb corbes tancades i de poca visibilitat. Així mateix, es tracta d’una carretera amb força intensitat de trànsit, cada dia hi circulen uns 9.000 vehicles.

La carretera de l’Arrabassada també era coneguda per dos altres motius, l’elevada accidentalitat i les nombroses carreres il•legals que s’hi realitzaven els caps de setmana. Per  aquest motiu, l’any 2004, per exemple, es van registrat fins a 46 accidents de trànsit en aquesta carretera.

Per millorar la seguretat viària d’aquest vial la Diputació de Barcelona va fer una actuació, l’any 2006, consistent en la instal.lació d’elements físics de separació dels carrils de circulació a la corba més perillosa on també, s'hi van instal.lar faldons de protecció per als motoristes en les biones.  Aquesta actuació va permetre reduir a la meitat el nombre d’accidents en aquesta carretera, i dissuadir a els motoristes de realitzar carreres il.legals.

Gràcies a l’èxit de les mesures implantades l’any 2006, aquest mes de desembre de 2009 s’ha ampliat l’actuació amb les actuacions següents:

  • Estretament dels carrils de circulació. S’ha realitzat amb el desplaçament de les biones laterals cap a l’interior de la calçada i el repintat de les línies de delimitació de la mateixa. L’amplada dels carrils de circulació és de 3 metres, amb un voral a cada sentit de circulació de 0,5 metres.

  • Reforç de la separació dels carrils de circulació. S’han incrementat els trams amb separadors dels carrils de circulació en tres corbes de la carretera i s’ha creat una mitjana de separació dels carrils de circulació pintada en un tram de 3,2 quilòmetres.

  • Aquesta actuació també ha permès alliberar un espai als laterals de la carretera que permetrà realitzar, en un futur, un vial per a vianants i ciclistes. Aquesta actuació, però, depèn de la Generalitat de Catalunya i de la Direcció del Parc de Collserola.

Un any més tard de la realització de l'actuació s'ha realizat una avaluació de l'accidentalitat i s'ha pogut comprovar l'efectivitat de les mesures implantades ja que l'accidentalitat s'ha reduït un 33%. Així, durant l'any 2010 es van registrar 26 accidents 13 menys que l'any 2009 que se'n van registrar 39.

 

Esquema de l'actuació realitzada
Esquema de l'actuació realitzada

Separadors de carrils
Imatges dels separadors de carrils en una de les corbes de l'arrabassada


La millora de la seguretat viària a l’Arrabassada s’emmarca dins de la filosofia de gestió de la xarxa locals de carreteres de la Diputació de Barcelona, on es prioritza el concepte de la carretera humanitzada, apta per a tots els usuaris que hi circulen, tant els vehicles, com els ciclistes i vianants.

Des de la Diputació de Barcelona s’entén que el paper de les carreteres locals és molt divers, tenen una funció principal d’accessibilitat al territori, però moltes d’elles, com la carretera de l’Arrabassada, també són espais lúdics, on els ciutadans hi realitzen activitats esportives, lúdiques i on la circulació s’ha de pacificar.


Per més informació:

Recull de premsa:

T'ha interessat aquesta notícia? Doncs pots subscriure't al butlletí de la Xarxa MOBAL - pàgina de subscripció al butlletí MOBAL

Si tens referència d'alguna notícia o document que no figura en aquesta llista i vols publicar-lo ens ho pots fer saber en la següent adreça de correu electrònic: xarxamobal@diba.cat


2006 - 2015. Xarxa MOBAL. Gerència de Serveis d'Infraestructures Viàries i Mobilitat. Diputació de Barcelona.
934 022 195 | xarxamobal@diba.cat | C/ Comte d'Urgell, 187. 08036 Barcelona

Avís legal