Última actualització 16/12/2009

Sant Andreu de la Barca implanta un servei de bici pública

Amb el sistema de Sant Andreu de la Barca ja són 5 els municipis catalans amb bici pública (Barcelona, Girona, Granollers, Terrassa i Sant Andreu de la Barca)

Sant Andreu de la Barca va posar en funcionament el seu sistema de bicicleta pública el passat 28 de novembre amb el nom de BiciSab

El nou servei compta inicialment amb 60 bicis i 7 estacions. El sistema estarà un any en proves i si té èxit s'ampliaran el nombre de parades i bicicletes i es prorrogarà el contracte a l'empres adjudicatària.

Plànol del BiciSab

Plànol. Cliqueu per ampliar-lo

De moment, les estacions previstes cobriran només el casc urbà de Sant Andreu, amb una extensió d’uns 2,5 quilòmetres quadrats i unes distàncies màximes entre punts d’uns 2 quilòmetres i 30 minuts a peu. Amb aquestes dades caldrà veure si el BiciSab és prou atractiu per als viatges que també es poden realitzar a peu. A favor té l’experiència del Bicing, on s’ha observat que la mitja de distància recorreguda és de 3 quilòmetres.

Si el BiciSab es consolida té un territori potencialment propici per a ampliar el servei, com pot ser la zona de polígons industrials del nord del municipi, que comparteix amb Castellbisbal on hi ha una gran concentració de llocs de treball. Aquests polígons tenen la línia de RENFE propera però no el sufient per accedir a peu en tots els punts del polígon, per tant l’ús de la bicicleta pot ser una bona alternativa.

Les principals novetats que presenta el BiciSab, respecte al Bicing de Barcelona, són un model de bicicleta més robust i un sistema d’ancoratge situat a la base del manillar. Segons  els dissenyadors del sistema, l’empresa catalana Green Maresme, es tracta d’un model de bicicleta pensat per evitar el bandalisme.

Per tal de donar-se d’alta al servei l’usuari ha de pagar 16 euros i 3 euros d’expedició de la targeta. Aquesta targeta dóna dret a usar una bicicleta fins a 45 minuts de forma gratuïta. A partir dels 45 i fins les dues hores l’usuari haurà de pagar 2 cèntims per cada minut. En cas de superar-se les dues hores l’usuari pagarà 5 cèntims per minut i si s’utilitza una bici durant més de dues hores més de tres vegades, l’usuari serà donat de baixa. Igual que la resta de sistemes de bici pública, doncs, el BiciSab està pensant pels desplaçaments curts dins del municipi i no el passeig en bicicleta.

El cost d’implantació del sistema ha estat de 190.000 euros, dels quals 110.000 els ha aportat l’ICAEN i els altres 80.000 el propi Ajuntament. En comparació a d’altres sistemes de bici pública el cost del BiciSab és similar:

• Ambicia’t de Granollers:    81 bicis    220.000 €    2.700 € / bici
  • Bicing de Barcelona:       6.000 bicis    22,3 M€    3.717 € / bici
  • Bicing EMT:                       2.152 bicis    6,4 M€    2.900 € / bici
  • BiciSab:                             60 bicis    190.000 €    3.166 € / bici

Sant Andreu de la Barca se suma a Barcelona, Granollers, Terrassa i Girona com a ciutats amb servei de bici pública. Properament començaran a funcionar els serveis d’11 municipis de la corona metropolitana de Barcelona (Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues, Gavà, Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans, l’Hospitalet de Llobregat)  i també a Vic i Reus.

D’altres ciutats que també tenen l’intenció d’implantar sistemes de bici pública en un futur són Lleida, Tarragona, Sitges, Mataró o Tortosa.

Per més informació:

Recull de premsa: