Última actualització 27/10/2009

La Riera d'Arenys de Mar serà una via cívica

La Rira d'Arenys de Mar s'ha convertit en un dels principals vial d'enllaç amb el municipi d'Arenys de Munt. Aquest fet ha provocat que per la Riera hi hagi un trànsit intens de vehicles i que l'ocupació de l'espai públic disponible sigui, majoritàriament, per a la circulació de vehicles i aparcament, sacrificant l'espai de voreres i els espais de convivència.

Així mateix, la riera d’Arenys és un dels punt on es concentren la majoria de comerços i serveis de la ciutat i, per tant, és un punt de molta mobilitat de vianants.

Amb el projecte que va presentar l'Ajuntament el passat mes de setembre i que s'ha acabat de concretar amb les aportacions dels veïns i veïnes al llarg del mes d'octubre, es preveu la remodelació de la part baixa de la Riera, per a reconvertir-la en un espai cívic, on es dóna prioritat al vianant, amb l'ampliació de voreres i passos de vianants sobreelevats, on s'hi incorpora un carril bicicleta i on s'hi crearan dos punts cívics: davant de l'Esglèsia i davant de l'Ajuntament.

L'actuació compta amb subvencions de la Diputació de Barcelona i del Pla Únic d'Obres i Serveis (PUOS) de la Generalitat de Catalunya.

Simulació virtual del projecte de transformació de la Riera d'Arenys

Per més informació:

Recull de premsa: