Última actualització 27/10/2009

Estudi de pacificació viària d'un tram de la BV-5001, a la Roca del Vallès

La Diputació de Barcelona, a través de l'Àrea d'Infraestructures, Urbanisme i Habitatge, ha lliurat a l'Ajuntament de La Roca del Vallès l'estudi de pacificació viària d'un tram d'aproximadament 1,5 quilometres entre la carretera BV-5001 i la C-1415, que l'Ajuntament vol convertir en un sentit únic quan assumeixi la titularitat de la carretera i aquesta deixi les actuals funcions.

L'estudi fa una proposta d'actuació en la travessera consistent en l'ampliació de les voreres i la pacificació del trànsit en aquest tram. També es proposa la creació de dues cruïlles sobreelevades, de manera que una d'elles permeti la connexió amb l'eix cívic del nucli urbà, connectant tots els equipaments del municipi que s'estructuren al llarg de l'eix. En aquest sentit, es proposa la reconversió de la plaça existent a un espai compartit entre el vianant, la bicicleta i el vehicle privat.

La segona cruïlla pacifica el trànsit de la travessera en un espai de concentració d'equipaments com són correus, el centre d'atenció primària i el mercat, punt on es preveu un flux de vianants força elevat. Finalment es proposa la creació d'una plataforma única a l'alçada de l'Ajuntament que donarà continuïtat a l'existent al carrer Montseny.

L'estudi valora aquestes actuacions en un import de més 2,5 milions d'euros.

En el següent plànol es pot veure el detall de les actuacions proposades:

Plànol de situació i descripció de les actuacions plantejades

Aquesta actuació s’emmarca en una de les línies de treball de la Diputació de Barcelona pel que fa a la gestió de les carreteres locals i en concret a les travesseres. Molt sovint, les carreteres locals han anat aglutinant al seu voltant equipaments i habitatges convertint-se, amb al pas del temps, en els principals carrers de la ciutat. És per això que, des de la Diputació de Barcelona, es realitzen actuacions per tal de compatibilitzar el trànsit de vehicles amb l’ús social i humà propi d’un carrer.

Recull de premsa: