Última actualització 26/10/2009

El nucli antic de Malgrat de Mar serà de prioritat per a vianants

L’obra costarà uns 2,1 M€ i es finançarà amb els fons propis de l’Ajuntament, els fons europeus i la contribució dels veïns i veïnes.

Actualment el centre històric de Malgrat de Mar està conformat per carrers estrets, amb voreres poc accessibles i on el trànsit rodat és un gran impediment per la qualitat de vida dels veïns. Així mateix, en aquest barri s'hi concentren una gran quantitat de centres atractors de mobilitat com l'Ajuntament, zones comercials, etc.

Per això, l'Ajuntament de Malgrat de Mar ha impulsat una actuació integral en aquesta zona que permetrà convertir els carrers i places en zones per a vianants amb plataforma única. En concret s’actuarà a la zona delimitada pels carrers Carme, Camí Nou, Passada, d’Ollers i la plaça Pau Casals.

Plànol de situació de l'actuacióPlànol de situació del sector on s'actuarà

El projecte permetrà millorar molt la qualitat de vida d’un barri amb una important concentració d’activitats comercials i on s’hi realitzen, també, moltes activitats socialsi  culturals. També en sortirà molt beneficiat el patrimoni històric i arquitectònic de la vila, ja que el projecte també preveu l’eliminació del cablejat aeri dels carrers

Antecendents: la mobilitat sostenible

Aquesta actuació és conseqüència directa del Pla de mobilitat, elaborat per l’Ajuntament de Malgrat l’any 1998, i que ja definia l’estructura viària del municipi seguint la filosofia de la mobilitat sostenible. Així, l’objectiu principal del pla era recuperar espai públic per a l’ús social i cultural dels carrers i per millorar la qualitat de vida dels ciutadans i ciutadanes de Malgrat. Per fer-ho possible el pla definia una gran zona de prioritats per a vianants al centre del municipi: el Cor de la Vila. En aquesta zona es limita l’accés en vehicle privat a determinats carrers i es reorganitza l’aparcament, ja sigui amb zones de rotació (zones blaves) o bé amb aparcaments públics situats en punts estratègics del municipi i fora de la zona de vianants.

Des de l’aprovació del pla s’han realitzat diferents actuacions encaminades a assolir aquest objectiu de recuperació de l’espai públic, com per exemple, les actuacions realitzades als carrers Mallorca, d’en Blanc, Sant Esteve, de Mar, Ramón Turró, Girona, Passada i el Passeig de Llevant, així com la posada en funcionament dels tres aparcaments situats dins del nucli urbà i que han permès reorganitzar l’aparcament que s’ha eliminat amb la creació dels carrers per a vianants.

Finançament del projecte:

Es tracta d'un projecte que afectarà a uns 25.000 quadrats i que té un pressupost de 2,1 M€. Els fons per al finançament del projecte venen el propi Ajuntament (62,5 %), dels fons europeus (10%) i de la contribució dels propis veïns (27,5 %).

En el següent vídeo es pot veure un resum de les actuacions que es realitzaran:

Per a més informació:

Recull de premsa: